XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
- Irakasleak kontatuko duen istorio hau umeek antzeztuko dute:
- Istorio honen amaiera asmatu umeen laguntzaz.
- Umeei gela apaintzeko landareren bat eramateko eskatu eta unitate hau amaitu arte haiek hartuko dute zaintzeko ardura.
Landareak nola zaindu behar diren azaldu:
- Gelan dauden landareak zaintzeko umeek daukaten arduratik hasita, parke edo lorategietan dauden landareak nola zaindu behar diren adierazi behar da.
Adibidez:
- Ahal bada, parkera joan.
Zuhaitz eta landareei, jolasteko lekuei, han lan egiten duten pertsonei, jolastera joan diren umeei... errepara erazi.
- Ahal bada, zoora joan, honelakoei erreparatu eta haietaz hitz egin:
- Animaliak.
- Animaliak bizi diren leku ezberdinak:
- Zooa zaintzen eta han lan egiten duten
- Umeei loreak eta fruitak agertzen diren errebisten ebakinak banatu.
Umeek irudiak ebakiko dituzte eta mahai bakoitzean bi talde egingo dute: bata loreekin eta bestea fruitekin.
Horman bi kartulina handi jarri.
Batean, umeek loreak itsatsiko dituzte eta bestean fruitak.
- Hormairudian agertzen diren loreak izendatu eta seinalatu.
Nolakoak diren, zein koloretakoak... azaldu.
Umeei ea inoiz lore horiekin egindako erramurik ikusi duten galdetu.
- Beste hormairudian agertzen diren fruitak izendatu eta zein zuhaitzetatik datozen esan.
Umeei hormairudian agertzen diren fruitetatik zeintzu jan dituzten etxean eta zein den gehien gustatzen zaiena galdetu.